Zabierz organizm na wakacje

Podczas wakacji, gdy wyjeżdżamy na urlop, mózg odpoczywa. Dostaje mniej bodźców, nie jest przemęczony, obciążony codzienną odpowiedzialnością i wysiłkiem intelektualnym. Dylematy: kawa na zimno czy na ciepło? książka czy plaża? nie wymagają od nas wielkiej uwagi. Stąd po urlopie czujemy się wypoczęci, wyspani, zregenerowani i gotowi do podjęcia nowych wyzwań w pracy.

Zachęcam Państwa do zabrania całego organizmu na wakacje, nie tylko mózgu. Układ pokarmowy po należytym urlopie będzie się wam długo odwdzięczał dobrym i sprawnym metabolizowaniem oraz dobrym wchłanianiem.

Dlatego rozpocznijmy wspólnie akcję: ZABIERZ SWÓJ ORGANIZM NA WAKACJE! Wystarczy kilka kroków, aby zrealizować wakacyjne cele: regeneracja, oczyszczanie i wzrost witalności.

Zaczynamy od początku, czyli od tego jak pomóc układowi pokarmowemu w trawieniu, a właściwie jak mu nie przeszkadzać, bo on sam świetnie sobie radzi. Warto pamiętać o regularności posiłków, jedzenie co 3 godziny mobilizuje jelita do nieustannej pracy, równoważy gospodarkę hormonalno-enzymatyczną, organizm jest w gotowości bez przeciążeń do wykorzystywania tego co zjedliśmy.

  • Gdy jemy często, warto zadbać o jakość tego jedzenia . Zachęcam do realizacji zaleceń dr. Davida Hebera w „Kolorowej Diecie” – czyli ogromna ilość warzyw i odpowiednia owoców, codzienna dawka poszczególnych barwników w roślinach zapewnia nam ochronę przed starzeniem komórek, chroni przed nowotworami, usprawnia działanie układu odpornościowego. Zatem warto pamiętać, aby codziennie na talerzu znalazły się rośliny: czerwone, pomarańczowe, żółte, fioletowe, zielone, a także białe.
  • Gdy już mamy zdrową roślinną dietę – gwarantujemy sobie nią odpowiednią ilość składników mineralnych i witamin, a także błonnika. Jeśli nie lubicie warzyw i owoców, jadacie zdecydowanie zbyt rzadko lub ewentualnie nie możecie spożywać dużej ilości warzyw i owoców ze względu na stan zdrowia, możecie uzupełnić potrzebne substancje poprzez suplementację witaminami i błonnikiem.
  • Gdy jesteście zdrowi , do diety powinien być zaproszony właśnie wspomniany przed chwilą błonnik. Produkty zbożowe pełnoziarniste oprócz dużych ilości błonnika i potrzebnych węglowodanów złożonych są również dobrym źródłem witamin z grupy B, które wzmacniają działanie układu nerwowego, potrzebnego niezmiernie, gdy już wrócimy z wakacji :). Tu zachęcam do wprowadzenia do menu: kasz gruboziarnistych, pieczywa razowego najlepiej na zakwasie, płatków owsianych, żytnich, otrąb i pełnoziarnistego makaronu czy ryżu. Do tej mieszanki warzywno – zbożowej niezbędna jest woda. Najlepiej mineralna. Konieczna do tonizowania organizmu od środka, dobrego nawodnienia organizmu, odkwaszenia i wspomagania pracy jelit
  • Brakuje w naszym menu białka. Źródłem dobrego białka są ryby, rośliny strączkowe, chude mięso (cielęcina, drób – szczególnie indyk, chuda wołowina) jaja oraz nabiał.

Zatem organizm dostaje pożywienie zdrowe, bogate w składniki odżywcze, to wszystko w odpowiednich porach i odpowiednich porcjach. Jest czas regeneracji.

Dodaj komentarz