Kontakt telefoniczny: 662 278 596

Jak zachować zdrowie – 5 kroków

Wprowadź pięć prostych kroków do swojego codziennego stylu życia, aby zachować zdrowie na właściwym poziomie. Przeczytaj porady jak to zrobić.

Jak zachować zdrowie - owoce i warzywa
Krok 1 – Pięć do siedmiu porcji owoców i warzyw dziennie.

Brzmi imponująco i ambitnie? Zobaczysz że uda Ci się spełnić te zalecenia.

Śniadanie – owoce i warzywa: 1 porcja
Koktajl Formuła 1 Herbalife zmiksowany z 1 lub 2 kawałkami owoców. Banany zawsze sprawdzają się w roli smacznego i łatwego dodatku. Miłą odmianą mogą być jabłka, gruszki, brzoskwinie czy nawet arbuz – te owoce również doskonale nadają się do zmiksowania z koktajlem Herbalife. Jeśli tego mało, aby jeszcze bardziej urozmaicać posiłki, spróbuj także koktajlu z mrożonymi truskawkami, malinami lub jagodami lub mango.

Przekąska (przed południem i popołudniu) – owoce i warzywa: 2 porcje
Świeży owoc z niesłodzonym jogurtem albo marchewak lub seler z pastą humus to zdrowa i pyszna przekąska, która uchroni Cię przed niezdrowym podjadaniem wysokokalorycznych i przetworzonych produktów spożywczych między posiłkami.

Lunch – owoce i warzywa: 2 porcje
Surówki i sałatki do doskonały sposób na spożycie mnóstwa warzyw: sałata, szpinak, pomidory, ogórki, papryka, grzyby, awokado, fasolka, marchew. Możesz także zrobić sobie kanapkę na ulubionym pieczywie pełnoziarnistym z dodatkiem warzyw i porcji białka, aby podtrzymać poziom energii.

Obiad/kolacja: owoce i warzywa: 2 porcje
Jest nieskończenie wiele możliwości wyboru warzyw na obiad. Jedz kolorowe mieszanki warzywne (także mrożonki), szybko usmażone na lekkim oleju roślinnym, podpieczone na ruszcie lub ugotowane na parze albo w formie surowej. Im więcej, tym lepiej – zarówno wtedy, gdy stanowią dodatek do głównego dania, jak również w sytuacji, gdy same są głównym daniem.

Całkowita liczba porcji warzyw i owoców: 7

Jak zachować zdrowie - spożywaj produkty pełnoziarniste
Krok 2 – produkty pełnoziarniste.

Produkty z pełnego ziarna dostarczają złożonych węglowodanów, błonnika i białka. Są dużo korzystniejsze dla zdrowia niż produkty z oczyszczonego ziarna, takie jak jasne pieczywo, biały ryż czy płatki kukurydziane.

Dlatego wybieraj zdrowsze produkty pełnoziarniste zamiast pieczywa z białej mąki. Chleb i makaron z mąki z pełnego ziarna, brązowy ryż oraz rośliny strączkowe: fasola, soczewica, cieciorka stanową cenne źródło złożonych węglowodanów.

Produkty pełnoziarniste i węglowodany złożone:

  • Dają uczucie sytości na dłużej z racji wysokiej zawartości błonnika. Poza tym węglowodany złożone są trawione i przyswajane przez organizm dłużej niż węglowodany proste, nie powodują gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi, a tym samym łatwiej pozawalają kontrolować głód.
  • Wspomagają właściwe funkcjonowanie układu trawiennego, ponieważ sprzyjają regularnemu usuwaniu z organizmu zbędnych produktów przemiany materii i toksyn.

Jak zachować zdrowie - zjadaj 5 mniejszych posiłków dziennie
Krok 3 – pięć niedużych posiłków dziennie.

Spożywanie pięciu niedużych posiłków w ciągu dnia pomoże Ci wyregulować poziom cukru we krwi, co może zaowocować ograniczeniem ochoty na niezdrowe przekąski. Często to właśnie podjadanie niezdrowych i kalorycznych przekąsek rujnuje plany utrzymania idealnej wagi.

Zadbaj o to, by każdy posiłek był odpowiednio zbilansowany – zawierał białka, złożone węglowodany, nienasycone kwasy tłuszczowe.

Zawsze dobrym wyborem są:

  • warzywa i owoce
  • produkty z pełnego ziarna
  • chude mięso, ryby, owoce morza i nabiał

Jeśli spożywasz pięć mniejszych posiłków w ciągu dnia, pamiętaj, by kontrolować wielkość porcji. Nie serwuj sobie takich samych ilości jedzenie na talerzu, do których byłeś przyzwyczajony, gdy jadłeś trzy posiłki dziennie. W przeciwnym razie dostarczysz organizmowi zbyt dużej liczby kalorii.

Jak zachować zdrowie - postaw na aktywność fizyczną
Krok 4 – aktywność fizyczna i ruch.

Ćwicz w umiarkowanym tempie 30 minut dziennie 4-5 razy w tygodniu. Brzmi znajomo? Ale czy rzeczywiście ćwiczysz wystarczająco długo i często. Tymczasem to proste – wystarczy wysiąść z pociągu lub autobusu kilka przystanków wcześniej i resztę trasy pokonać pieszo. Drogę do pracy samochodem zamień na przejażdżkę rowerem. Wyjdź w porze lunchu na szybki, 30 minutowy spacer.

Wybierz taki rodzaj aktywności fizycznej, który najlepiej pasuje do twojego stylu życia. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że naprawdę to zrobisz, jest większe.

Ćwiczenia mogą zdziałać cuda dla Twojego zdrowia, witalności i kondycji, utrzymania prawidłowej wagi ciała oraz samopoczucia.

Jak zachować zdrowie - pij wodę
Krok 5 – nawodnienie, czyli picie wody.

Nawodnienie dla zdrowia.
Pozostawanie w zdrowiu oznacza odpowiednie nawodnienie organizmu. Utrzymanie właściwego nawodnienia jest kluczowe dla właściwego funkcjonowania organizmu. Uczucie pragnienia to sposób, w jaki sposób organizm daje Ci znać, że zaczyna brakować mu wody, więc napij się!

Nawodnienie dla koncentracji.
Czy zauważyłeś, że gdy organizm jest odwodniony nie możesz sprawnie myśleć? Spożycie wody ma bezpośredni wpływ na pracę mózgu i koncentrację. Przez cały dzień sącz wodę!

Nawodnienie do utrzymania wagi.
Gdy następnym razem poczujesz, że masz ochotę na przekąskę lub nie możesz dotrwać do następnego posiłku, spróbuj najpierw wypić dużą szklankę wody. Zdziwisz się, jak bardzo poczujesz się syty.

Wypijaj szklankę wody przed każdym głównym posiłkiem. Pomoże Ci to kontrolować wielkość zjedzonej porcji, bo dodatkowe spożycie płynów objętościowo powiększy posiłek.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Jak zachować zdrowie - 5 kroków, 8.0 out of 10 based on 1 rating

Czytelnicy poszukiwali następujące hasła:

  • czego nie robić aby zachować zdrowie
  • jak zacować zdrowie

Podziel się ze znajomymi:

  • Facebook
  • Google Plus
  • NK
  • Gadu-Gadu
  • Twitter
  • Email
  • RSS
  • Wykop
  • Kciuk
Pozostaw odpowiedź

Szybki kontakt:

Odchudzanko.pl - telefon

tel. kom. 662 278 596

Odchudzanko.pl - adres e-mail

kontakt@odchudzanko.pl

Ostatnie artykuły

Dołącz do nas na Facebook

Znajdź nas w Google+