Kontakt telefoniczny: 662 278 596

Tkanka tłuszczowa – 5 mitów

tkanka tłuszczowa - pięć największych mitów
Myślenie o tym jak pozbyć się tkanki tłuszczowej zajmuje Nam dużo czasu. Jednak jak na tak dużą ilość poświęconego jej czasu to jest ona chyba jedną z najgorzej rozumianych tkanek w ludzkim ciele.

Szczypiemy ją i pociągamy marząc by zniknęła, tak jakby była niepotrzebnym „czymś” co praktycznie niczemu nie służy – poza przypominaniem nam, że nie jesteśmy w formie lub za dużo jemy.

Niewiele ludzi ma pełne pojęcie czym tak naprawdę jest tkanka tłuszczowa, dlaczego w ogóle ja mamy i co można (lub nie) zrobić by się jej pozbyć. Spotkać można całkiem sporo błędnych opinii na jej temat, nieprawdziwych przekonań czy też fałszywych twierdzeń.

Czas obalić kilka mitów na temat tkanki tłuszczowej:

NIEPRAWDA: Jeśli nie ćwiczysz, twoje mięśnie zamienią się w tłuszcz.

Z pewnością wydaje się że tak jest – przestajesz na chwilę ćwiczyć i po krótkim czasie twoje rozrośnięte i twarde mięśnie zaczynają przypominać gąbkę.  Ćwiczenia siłowe naprawdę budują i naprawiają mięśnie, więc kiedy przestajesz ćwiczyć, włókna mięśniowe zaczynają się kurczyć.  Możliwe jest też magazynowanie niewielkich ilości tłuszczu pomiędzy włóknami mięśniowymi – tak więc z pewnością będą wydawać się o wiele bardziej miękkie.  Ale mięśnie i komórki tłuszczowe nie są zamienne.  Tak jak nie można zamienić komórek kości w komórki nerwowe lub czerwonych krwinek w komórki skóry, tak mięśnie nie mogą „zamienić się” w tłuszcz.

NIEPRAWDA: Możesz zdecydować, z których miejsc chcesz pozbyć się tłuszczu.

Zmniejszanie punktowe – próby pozbycia się tłuszczu z jednej tylko partii ciała – jest po prostu nierealne. Tak, jeśli bardzo dużo ćwiczysz mięśnie brzucha lub nogi, zwiększysz mięśnie pod spodem – a to sprawi, że będziesz wyglądać szczuplej. Ale gdy tracisz tłuszcz, tracisz go w zasadzie równo na całym ciele. Jeśli zaczynasz będąc ciężkim i zaokrąglonym i potem tracisz wagę, nadal będziesz zaokrąglony. A jeśli zbudowany jesteś bardziej „płasko” – bez zbyt szerokich bioder – nagle nie będziesz ich mieć, bez względu na to jak wiele przysiadów zrobisz. Kiedy tracisz tłuszcz, twoja sylwetka pozostanie mniej więcej taka sama. Tyle, że mniejsza.

NIEPRAWDA: Komórki tłuszczowe są tylko miejscem do przechowywania tłuszczu.

Do relatywnie niedawna ogólnie przyjętą tezą było , że komórki tłuszczowe były po prostu torbami na tłuszcz – miejscem do przechowywania zbędnych kalorii.  Prawda nie może być bardziej daleka.  Komórki tłuszczowe widziane są teraz jako produkujące wiele różnych hormonów – chemicznych posłańców, którzy wypuszczani są do układu krwionośnego w celu przesłania sygnałów z innych części ciała, które mogą mieć szerokie oddziaływanie na zdrowie.  Tłuszcz nie znajduje się stale w komórkach – przemieszcza się do i z komórek w zależności od potrzeb ciała.

NIEPRAWDA: Powinieneś się starać obniżyć ilość tkanki tłuszczowej tak bardzo jak to tylko możliwe.

Mimo, że prawdą jest, że posiadanie zbyt dużej tkanki tłuszczowej może wystawiać twoje zdrowie na ryzyko, musisz mieć jej trochę.  Pomimo tego, że tkanka tłuszczowa jest czymś co „kochamy nienawidzić”, służy ona jakiemuś celowi.  Poza produkcją ważnych hormonów, tłuszcz przechowuje rozpuszczalne w tłuszczu witaminy, dostarcza ochrony przed ciepłem i zimnem, a także tworzy osłonę dla istotnych organów wewnętrznych, a nawet dla podeszw stóp.  Zdrowy poziom tkanki tłuszczowej to około 15% dla mężczyzn i 22% dla kobiet.

NIEPRAWDA: Tłuszcz waży mniej niż mięśnie.

Słyszysz to cały czas, ale technicznie jest to niezgodne z prawdą. kilogram to kilogram – czy jest to kilogram tłuszczu, czy kilogram mięśni czy też kilogram piór. Bardziej poprawnym byłoby powiedzenie, że tłuszcz jest mniej gęsty niż mięśnie – co oznacza, że kilogram tłuszczu zabiera więcej przestrzeni w ciele niż kilogram mięśni. Dlatego też, ludzie, którzy są naprawdę umięśnieni często ważą więcej niż mogłoby się wydawać – ich ciała są gęsto upakowane wagą dużej ilości mięśni na małej przestrzeni.

Źródło: http://www.discovergoodnutrition.com

Susan Bowerman - dietetyczka Herbalife
Susan Bowerman

Autorka jest dyplomowaną dietetyczką ze specjalnością dietetyki sportowej. Zatrudniona w Centrum Żywienia Człowieka przy Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Przez dwa lata była felietonistką Los Angeles Times w sekcji „Zdrowie”. Jest autorką przepisów kulinarnych i planów dietetycznych w książkach „Kolorowa Dieta” oraz „Dieta Los Angeles”.

Susan Bowerman jest zatrudniona przez Herbalife International i ściśle współpracuje z firmą Herbalife.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.7/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Tkanka tłuszczowa - 5 mitów, 5.7 out of 10 based on 3 ratings

Czytelnicy poszukiwali następujące hasła:

  • ile ważą mięśnie
  • mięśnie ważą więcej niż tłuszcz
  • mięśnie pod tłuszczem
  • czy mięśnie ważą więcej niż tłuszcz
  • tkanka tłuszczowa
  • miesnie pod tluszczem
  • mięśnie a tłuszcz
  • czy mięśnie dużo ważą
  • tłuszcz pod mięśniami
  • tluszcz pod miesniami

Podziel się ze znajomymi:

  • Facebook
  • Google Plus
  • NK
  • Gadu-Gadu
  • Twitter
  • Email
  • RSS
  • Wykop
  • Kciuk
Pozostaw odpowiedź

Szybki kontakt:

Odchudzanko.pl - telefon

tel. kom. 662 278 596

Odchudzanko.pl - adres e-mail

kontakt@odchudzanko.pl

Ostatnie artykuły

Dołącz do nas na Facebook

Znajdź nas w Google+