Wejdź do sklepu!
Wyszukiwarka
Zacznij od podstaw...
Subskrypcja

Co najlepiej pić?

PORADY I ARTYKUŁY+ » Dieta i odżywianie » Racjonalne odżywianie » Co najlepiej pić?

2014-09-16 13:26

Dieta przeważnie kojarzy się z jedzeniem i ćwiczeniami. Jest to jak najbardziej prawidłowe skojarzenie. Jednak warto poświęcić chwilę i zastanowić się: ile kalorii dziennie pijesz? Jeśli rano robisz przystanek w Starbucks lub McDonalds na kawę, między zajęciami w pośpiechu sięgasz po napój energetyczny, do obiadu wypijasz szklankę soku lub mleka, a wieczorem delektujesz się lampką wina przed snem to możesz się mocno zdziwić. Te cztery napoje łącznie dają około 800 kalorii, które prawdopodobnie nieświadomie spożywasz. Jak widać napoje mogą być podstępne i przemycaj kalorie, których być może sobie nie życzysz. Dlatego jeśli starasz się odżywiać zdrowiej, a może nawet chcesz zrzucić kilka kilogramów, to przedstawiamy pięć najzdrowszych napojów do stosowania na co dzień, jak i podczas diety odchudzającej.

Co najlepiej pić – na co dzień i w trakcie odchudzania?

Zielona Herbata
Wszyscy słyszeliśmy, że zielona herbata jest dobra dla organizmu i ma wiele dobroczynnych właściwości, ale ile w tym prawdy? Na pierwszym miejscu trzeba napisać, że zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy znanych z możliwości walki z rakiem i wspierających zapobieganie chorób serca. Zielona herbata jest także dobra dla zdrowia zębów – pomaga zapobiegać próchnicy, a także dla kości – zmniejsza ryzyko osteoporozy. Jest to na pewno zwycięzca jeśli chodzi o ranking pięciu najzdrowszych napojów. Zieloną herbatę można ją pić na gorąco lub zmrożoną, słodzoną (naturalnymi słodzikami), z cytryną i miodem, a nawet z dodatkiem świeżych liści mięty. Pamiętaj, że zielonej herbacie trzeba dać szanse – nie zawsze da się od razu polubić ze względu na swój smak. Być może nie pokochasz jej od razu, ale na pewno już na zawsze!

Mleko sojowe
Mleko sojowe zapewnia większość korzystnych składników dla zdrowia, które oferuje mleko krowi. Jednak w przeciwieństwie do niego – nie zawiera prawie żadnych tłuszczów nasyconych i ma zerowy poziom cholesterolu. To pomaga zapobiec objawom menopauzy u kobiet i zapobiegać rakowi prostaty u mężczyzn. Mleko sojowe jako bogate w pełnowartościowe białka roślinne i wapń jest również dobre dla serca, oczu i wspiera zdrowie kości. Jeśli nie lubisz mleka sojowego przez jego smak możesz do niego dodać również łyżkę kakao czy miodu.

Zielone soki – naturalne.
Sokom z zielonych warzyw i owoców przypisujemy działanie oczyszczające. Soki takie są wypełnione po brzegi witaminami i minerałami. Dzięki połączeniu owoców z warzywami napój staje się naturalnie słodszy niż przyrządzony wyłącznie z surowych warzyw. Dzięki temu zabiegowi będzie smaczniejszy i łatwiejszy do wypicia dla niektórych osób. Naturalne soki z warzyw i owoców dzięki półpłynnej formie zostaną wchłonięte szybciej niż w zjedzone w całości. Możesz stosować jedną porcję soku warzywno-owocowego jako jako zamiennik posiłku lub jako przekąska po treningu dla natychmiastowego zastrzyku energii.

Sok pomidorowy.
Sok pomidorowy jest niskokaloryczny – zawiera niecałe 40 kcal na szklankę napoju. Smakuje wybornie oraz jest pożywny i sycący. Pomidory pomogą zmniejszyć ryzyko raka płuc i żołądka. Sok pomidorowy pomaga zapobiegać chorobom układu krążenia, gdyż przyczynia się do obniżenia wysokiego cholesterolu. Pomidor jest doskonałym źródłem błonnika. Koniecznie spróbuj sok domowej roboty zamiast kupować z kartonu w markecie – wyjdzie Ci to na zdrowie.

Woda mineralna.
Choć praktycznie ostatnia w Naszym zestawieniu to woda powinna być priorytetowym napojem dla każdego. Jeśli wszystko inne zawiedzie zawsze warto sięgnąć po wodę mineralną. Różne są zalecenia odnośnie ilości jej spożywania, ale średnio proponuje się od 1,5 – 2,0 litrów każdego dnia. Musisz zwiększyć jej spożycie jeśli mieszkasz w cieplejszym klimacie lub ćwiczyć na co dzień. Woda pomaga w trawieniu, transportuje witaminy i minerały, jest potrzebna do produkcji potu i jest niezbędna, aby zapewnić odpowiednie nawodnienie. Wystarczy sobie uzmysłowić, iż woda stanowi około 60-70% składu Naszego ciała, aby zdać sobie sprawę jak jest ważna. Jeśli nie jesteś fanem picia wody to zwyczajnie dodaj do niej plastry ulubionych owoców i pozostaw na noc. Najlepiej uda się to z cytrusami, truskawkami, ogórkami i świeżymi liśćmi mięty.

Dodatkowe wskazówki.
Staraj się unikać słodkich napojów typu cola czy soków owocowych w kartonach. Zawierają nadmiar kalorii i cukru, których możesz uniknąć sięgając w to miejsce jeden z pięciu zdrowszych i opisanych wyżej napojów. Można zarzucić, że soki wyciskane ze świeżych owoców mają wiele zalet i trzeba się z tym zgodzić. Ale czy nie lepiej wypić szklankę wody, a owoc zjeść w całości?
Jeśli chodzi o typowe używki – kawę i wino, którym w skromnych ilościach przypisuje się im korzystne zdrowotne to tutaj również nie powinniśmy przesadzać. Maksymalnie 2 filiżanki kawy dziennie lub lampka czerwonego wina od czasu do czasu nie wyrządzą szkód. Jednak musisz wiedzieć, iż alkohol jest wysoko kaloryczny. Natomiast kofeina w większych ilościach szkodzi, a jeśli pijesz kawę z mlekiem i cukrem to również musisz mieć świadomość dostarczania organizmowi zbędnych kalorii.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
 

Komentarze

Komentarz
Facebook