10 wskazówek do skutecznego odchudzania

Proces odchudzania i późniejsze utrzymanie niższej wagi to praktycznie dwie strony tego samego medalu. To co pomoże Ci schudnąć będzie także pomocne w kontrolowaniu masy ciała. Trzeba cały czas mieć to na uwadze, gdyż tylko utrzymanie wagi przez długi czas można nazwać sukcesem w odchudzaniu. Walka o zachowanie uzyskanej wagi często jest  trudniejsza niż samo 

Czytaj Więcej……

Dlaczego diety są nieskuteczne?

Praktycznie każda osoba odchudzająca, wcześniej czy później dojdzie do wniosku, iż tradycyjne diety są nieskuteczne. Mimo rozwoju nauki, dietetyki, medycyny to i tak odchudzanie przychodzi Nam z coraz większym trudem, a schudnąć na stałe to już niecodzienny wyczyn. Diety są nieskuteczne i to nie Twoja wina, że nie możesz pozbyć się zbędnych kilogramów. Nie obwiniaj za taki 

Czytaj Więcej……

Od czego zależy sukces w odchudzaniu?

Jeśli zastanawiasz się jak osiągnąć sukces w odchudzaniu to musisz zacząć racjonalnie podchodzić do tego zagadnienia. Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę, że odchudzanie nie jest dla organizmu prostym procesem. Nie można sprowadzić odchudzania jedynie do łykania tabletek mających hamować apetyt lub spalać tłuszcz lub też liczyć na kolejną modną i „cudowną” dietę z pogranicza głodówki. 

Czytaj Więcej……

Zrozum efekt jo-jo w odchudzaniu

Jedna z moich długotrwałych pacjentek zrzuciła 70 kilogramów. Zanim jednak zaczniesz sobie myśleć: „wow, to strasznie dużo” lub „jak ona to zrobiła?”, muszę zaznaczyć, że nie zrobiła tego „na raz”. Prawdę mówiąc, zrzuciła te same 14 kilogramów, aż pięciokrotnie. Jest ona klasycznym przypadkiem osoby, która odchudza się z efektem jojo – jej waga rośnie i 

Czytaj Więcej……

Od czego tyjemy?

Zrozum mechanizmy tycia i unikaj ich – to może być proste! Jeśli w końcu uświadomisz sobie od czego tyjesz będzie Ci łatwiej kontrolować wagę ciała i schudnąć. Większość popularnych diet skupia się wyłącznie na liczeniu kalorii. Czasami do tego dochodzą jakieś zakazy lub nakazy – co jeść, a czego unikać podczas diety. W tej pogoni za 

Czytaj Więcej……

Jak kontrolować postępy w odchudzaniu?

Ważenie ciężaru ciała. Najbardziej oczywista metoda na kontrolowanie tego, czy się chudnie lub nie. Jednak wyniki może przekłamać wiele czynników – pora dnia i obfitość posiłków, cykl menstruacyjny u kobiet, tymczasowe problemy zdrowotne, itp. Dlatego warto ważyć się zawsze o tej samej porze i w takich samych warunkach. Na przykład przed śniadaniem w samej bieliźnie. 

Czytaj Więcej……