Dieta przed planowaną ciążą

Dieta przed ciążą – jak ją zaplanować i jak się przygotować?  Główne zasady: Zacznij przyjmować kwas foliowy przynajmniej 1 miesiąc przed planowanym zajściem w ciążę. Dbaj o prawidłowe odżywianie. Staraj się utrzymać regularną masę ciała (unikaj wahań wagi). Rzuć palenie tytoniu. Dbaj o regularną aktywność fizyczną. Dieta przyszłej mamy powinna być urozmaicona i zdrowa, pełna 

Czytaj Więcej……

Ile trzeba pić wody?

Woda stanowi średnio około 60-70 % masy Naszego ciała i jest niezbędna do życia. Jest to najważniejszy element odżywiania niezależnie od rodzaju diety jaką stosujesz. Woda nie przynosi kalorii i nie dodaje wartości odżywczych, a sama w sobie jest dla organizmu bezcenna. Czy chcesz się cieszyć zdrowiem, czy zamierzasz schudnąć lub oczyścić organizm – musisz 

Czytaj Więcej……

5 doskonałych par żywności

Ludzie często pytają mnie czy są jakieś rzeczy, które powinni – lub nie powinni – jeść w tym samym czasie. Niektórzy słyszeli na przykład, że jeśli „nie jesz protein i węglowodanów w tym samym czasie, stracisz na wadze” – ale badanie opublikowane około dziesięciu lat temu obaliło tę tezę. Z drugiej strony, istnieje inna koncepcja 

Czytaj Więcej……

5 porcji owoców dziennie

Potrzebujesz 5 porcji owoców dziennie – wybierz te najlepsze. Aby żyć długo i zdrowo… Im więcej, tym lepiej! Zjadaj pięć porcji i utrzymaj zdrowie! Pięć porcji dziennie to podstawowa zasada, ale czy wiesz, które z owoców oferują najwięcej składników odżywczych, różnorodność i potencjał zdrowia? Skupiliśmy się na owocach popularnych i dostępnych dla każdego. Nie ma 

Czytaj Więcej……

Zamień pieczywo jasne na ciemne

Chleb czy bułki – kupujemy je codziennie. Podczas ich wyboru warto się jednak zastanowić, które będą dla nas korzystniejsze. Nie kieruj się przyzwyczajeniem. Wybierz pieczywo razowe i przekonaj się o jego pozytywnym wpływie na zdrowie i samopoczucie. Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez chleba. To naturalne, chleb łatwo zaspokaja głód, dlatego że dostarcza 

Czytaj Więcej……

Co najlepiej pić?

Dieta przeważnie kojarzy się z jedzeniem i ćwiczeniami. Jest to jak najbardziej prawidłowe skojarzenie. Jednak warto poświęcić chwilę i zastanowić się: ile kalorii dziennie pijesz? Jeśli rano robisz przystanek w Starbucks lub McDonalds na kawę, między zajęciami w pośpiechu sięgasz po napój energetyczny, do obiadu wypijasz szklankę soku lub mleka, a wieczorem delektujesz się lampką 

Czytaj Więcej……

Dieta o2, czyli punkty ORAC

Według czerwcowego wydania magazynu Superlinia (06/2010) dieta O2 bije rekordy popularności w Stanach Zjednoczonych i tam traktowana jest jako „fenomenalna” kuracja odchudzająca. Przyjrzyjmy się tej diecie bliżej, bo wcześniej czy później Nasz kraj też się „zachłyśnie” jej rzekomym „fenomenem”. Dieta O2 opiera się o spożywanie produktów bogatych w antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze. Są to substancje, które 

Czytaj Więcej……

Najpopularniejsza dieta odchudzająca

Istnieje pewna dieta odchudzająca, której popularność jest niezmienna na całym świecie. Niezależnie od wieku, płci, stanu zdrowia, kondycji organizmu czy stopnia nadwagi –stosowana jest codziennie przez miliony ludzi każdego dnia. Ktoś kto zasmakował jej chociaż raz prawdopodobnie powróci do tej diety odchudzającej następnego dnia, tygodnia, miesiąca czy roku. Można nawet powiedzieć, że jest to dieta 

Czytaj Więcej……

Dieta Śródziemnomorska – styl życia

Kraje śródziemnomorskie, takie jak chociażby Hiszpania, Włochy czy Grecja oprócz swoich walorów typowo turystycznych mają do zaoferowania znacznie więcej – zdrową dietę, wypełnioną pysznymi potrawami. Dieta śródziemnomorska to nie tylko sposób na zgubienie kilku zbędnych kilogramów. To recepta na zdrowy styl życia opierający się zdrowe jedzenie, regularną aktywność fizyczną, przeciwdziałanie szkodliwemu stresowi oraz odnajdowanie drobnych 

Czytaj Więcej……

Dieta i odżywianie

Dieta jest nieodzownym elementem życia każdego człowieka i powinniśmy przykładać należytą uwagę do jakości odżywiania. Po prostu jedząc byle co zawsze będziesz czuć się byle jak. Stosowanie diety nie powinna wynikać jedynie z potrzeby schudnięcia. Każdy potrzebuje codziennie dostarczać organizmowi zrównoważonej ilości składników odżywczych – dla zachowania zdrowia i wzmocnienia odporności, dla dbałości o kondycję 

Czytaj Więcej……